Nog maar twee weekjes! - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Maud Duijs - WaarBenJij.nu Nog maar twee weekjes! - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Maud Duijs - WaarBenJij.nu

Nog maar twee weekjes!

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Augustus 2014 | Nederland, Venlo

Nu komt het allemaal toch wel erg dichtbij. Over twee weekjes vlieg ik voor 3.5 maand naar Zuid-Afrika. Na heeeeel veel geregeld te hebben en op en neer gekoetst te zijn naar Den Haag hebben we ons visum, vaccinaties, verzekeringen en de rest binnen. Ook hebben we nog een cursus Zuid-Afrikaans gevolgd. Samen met 3 lieve vriendinnen: Shannen, Amber en Minke, ga ik drie maanden stage lopen in het Theewaterskloof- project. De HAN heeft dit project hier opgezet en bestaat uit allerlei kleine projecten, gericht op verschillende opleidingen. Wij gaan in drie van deze projecten stage lopen. Dit zal zijn op een basisschool en een crèche. Ook gaan we trainingen geven aan pleegouders.

Samen met Shannen, Amber en Minke heb ik een eigen huisje in Grabouw. Dit is een stad in de buurt van Kaapstad (in Afrikaanse termen). We zullen van maandag tot en met woensdag stage gaan lopen en donderdag en vrijdag aan een onderzoek gaan werken, wat betekent dat we zaterdag en zondag vrij zijn. In deze weekenden zijn we dan ook van plan om alles te doen wat we nooit zullen vergeten en zoveel mogelijk van Zuid-Afrika te zien en te leren kennen. Denk hierbij aan skydiven, bungeejumpen van de hoogste brug van de wereld, met haaien zwemmen, walvissen spotten, safari's maken, townships bekijken, de Tafelberg beklimmen, wijnproeverijen bezoeken en naar een concert van John Legend. Zo lang onze portemonnee het toe laat en onze zenuwen ons niet parten spelen.

De zenuwen zijn al aardig aanwezig. Afscheid nemen van mijn lieve familie, vriendinnen en vriendje is zo makkelijk nog niet. Maar gelukkig heb ik 3 dagen geleden te horen gekregen dat papa en mama een ticket hebben geboekt en van 10 tot en met 24 oktober ook naar Zuid-Afrika gaan en mij natuurlijk ook komen opzoeken!!! Jeeeeeeeej! De grootste opgave voor nu zal het koffer inpakken zijn. Hier ben ik nooit een held in geweest maar voor 3.5 maand is het al helemaal lastig. Gelukkig mag ik maar 30 kg meenemen...

Ik zal proberen regelmatig wat verhalen te schrijven. Naar horen zeggen heb ik gewoon internet in ons huis en op mijn telefoon, dus bereikbaar ben ik wel!

Liefs Maud

  • 24 Augustus 2014 - 17:31

    Minke:

    Aaaaaahhhh ik kan niet wachten!!

  • 24 Augustus 2014 - 18:17

    Anouk-elaine Duijs:

    Hoi Maud
    ik ben zelf 8 maanden naar india geweest en wat inpakken betreft; daar kun je ook vanalles kopen ;-) neem alleen mee wat je echt niet kunt missen en de ruimte die er dan nog is vul je op met dingen die je nog graag mee wilt. komt vast goed! Heel veel plezier! Ikzelf denk nog vaak terug aan die tijd, het is een once in a lifetime experience!

    liefs
    Anouk-Elaine

  • 24 Augustus 2014 - 18:43

    Renée:


  • 24 Augustus 2014 - 18:45

    Renée:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 5000

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 23 December 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: